fredag 15 oktober 2010

I behov av nya fiskeprylar?

Jag har haft lite kontakt med Föreningssport i Högsby AB. De säljer fiskeprylar inom bland annat spinn, jerk, jigg mm. Vi som är medlemmar i Mönsterås Specimenklubb har nu fått möjlighet att beställa hem och köpa fiskeprylar till riktigt bra priser genom Föreningssport. Så om ni funderar på att göra några nya inköp av rullar, spön etc nu och framöver, så hör av er till mig så kan jag kolla upp priser och så vidare. De märken som kanske är mest aktuella för oss är Shimano, JRC, Geoff Andersson, Shakespeare, Haglöfs, Berkley, ABU mfl men det kan finnas möjlighet att beställa från flera företag. De fixar riktigt bra priser och kontakten går genom mig, skicka ett mail eller ring.

Jag fick i dagarna ett erbjudande om någon vill köpa spinnspö eller jerkspö i kombinationset (spö+rulle+flätlina). Det från ABU (Berkley) och följande set finns tillgängliga JERKBAIT PRO COMBO (2100:-), PHAZER COMBO (600-700:-), LIGNTNING COMBO (800-1000:-), TITANIUM COMBO (1400-1500:-).Kolla på ABU´s hemsida för info. Seten finns i olika längd från 6 fots popperspön till 11 fots HÖ-set med varierande kastvikter. Priserna är sänkta så pass mycket att i många fall får man rullen, linan och spö till samma pris som för enbart spöet, så om någon behöver spinnutrustning eller kanske en julklapp till nya förmågor, så är det ett bra tillfälle. Det finns tyvärr inte så många set av varje, så hör av er snarast om ni vill ha något.

Skitfiske!

 

/Oscar

oscar.nordahl@gmail.com       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar